Seuran esittely

Viimeinen maakuntacup pelattiin 1968, jolloin PK-P:n joukkue edusti kokonaisuudessaan Suur-Savoa. Cupmalja Eino "Ypi" Ropposen sylissä.

Puurtilan Kisa-Pojat on varkautelainen pesäpallon erikoisseura.  Seura perustettiin 21.4.1948 Puurtilassa Warkauden Urheilijoiden alaosastoksi. Vuonna 1961 miesten edustusjoukkueen noustessa silloiseen SM-sarjaan seura itsenäistyi omaksi yhdistykseksi.

Seuran nimi periytyy Puurtilan kylältä, joka tätä nykyä on yksi Varkauden kehittyvä kaupunginosa. Puurtilan alueella sijaitsee mm. vuoden 1991 Asuntomessualue.

Tällä hetkellä Puurtilan miesten ja naisten edustusjoukkueet pelaavat maakuntasarjassa.  Seuralla on juniorijoukkuetta monessa ikäluokassa.  Sen lisäksi seura järjestää vuosittain alle 12-v tytöille ja pojille suunnatun pesiskoulun kesäisin sekä monipuolista liikuntaa tarjoavan pesisliikkarin talvella alle 9-vuotiaille.

Varkaus tunnetaan myös laadukkaiden valtakunnallisten leirien isäntäkaupunkina.  Keski-Savossa on järjestetty kaikkiaan viisi leiriä, vuonna 1981 Tenavaleiri, v.1991 Suurleiri, v.1995 Nuorisoleiri, v.2000 Suurleiri ja viimeisin vuonna 2003 Tenavaleiri.

Tilastotietoja :

Miehet